Vilket papper ska man använda?

"Hej jag har en fråga angående promarkers! Vad är bästa pappret att rita på?
Har använt akvarellpapper men det känns som att det suger åt sig så mycket färg :S
Vill ju inte mina pennor skall ta slut mesamma! Skulle va snällt om du gav lite tips :)
Älskar din blogg och gud vilken talang du har!!"


Svar till Anna :
Vill man att pennorna ska hålla länge är nog det bästa att använda speciellt papper till promarkers.
Bleedproof Marker Pad, 70 g använder jag (tror jag det är, har tappat bort mitt block).

Dom papprerna suger mycket mindre färg än när man ritar på vanligt ritpapper.
Har aldrig använt mina promarkers på akvarellpapper,
men kan tänka mig att det då suger en ännu mer färg.

Ska man blanda färgpennor och promarkers som jag brukar göra,
tycker jag dock det fungerar lite bättre med vanligt ritpapper.


Lily på marker papper . Tyra på Canson 180g ritpapper


Sen så "blöder" färgen inte igenom och gör hål i pappret när man använder markerpapper heller.
VILKET ÄR KANON

Nackdelen är dock att färgen flyter ut mer,
än om man använder vanligt ritpapper.

Har bara testat två olika papper än,
så finns garanterat något som fungerar ännu bättre.

Men jag kan iallafall rekomendera Letrasets marker papper,
som bland annat går att hitta på Zinkvit.se.


om , , , ,

fia

sv: tack så mycket :)

2010-05-05 / 15:45:56
URL: http://menlillagumman.blogg.se/
carro [fotograf]

såklart har ingen dött av det.. men jag tycker det är lite konstigt att det kom igår.. eftersom det inte har snöat på jätte länge :)

2010-05-05 / 17:25:52
URL: http://piixiegirl.blogg.se/
Miss0 - svensk tjej i Oslo

Jöss vad duktig du är :D

2010-05-06 / 19:27:08
URL: http://www.miss0.se

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida