Jag tänker, grubblar, velar



MER ÄN KÄNNER, LÄNGTAR, TRÅNAR OCH GÅR ÅT


 

 

Nu vill jag åka tåg.

Och flytta.

 

Alla flyttar och åker tåg

UTOM JAG

 

 

Dövfödda människor lever hela sina liv utan att prata på riktigt.

VARFÖR KAN INTE JAG FÅ GÖRA DET OCKSÅ?

 

 

De flesta människor gillar inte ens att åka tåg,

Men jag som är suverän

På ATT INTE GÖRA NÅGONTING

tycker det är helt okej.

 

 

 

Kan man fejka att man är döv måntro?

Jag är hypokondriker så jag skulle garanterat kunna

få mig själv att tro att jag är döv på riktigt iallafall.

 


 

Idag börjar jag mitt nya liv och jag tänkte börja bädda sängen varje dag.

TILLS JAG INSÅG ATT JAG INTE ALLS VET VAR ÖVERKASTET ÄR

 

 

 

Egentligen är det nog bra att jag är så vansinnigt tyst av mig.

För hade jag inte varit det. Hade det nog snabbare kommit fram

HUR FASANSFULLT ELAK OCH EGOISTISK JAG FAKTISKT ÄR

 


 

Och om någon har en såndär spotifyinvite till mig

TAS DET TACKSAMT EMOT.

 

 

Ibland är jag förvisso snäll.

Det är jag. Visst är jag det?

Ibland. Jättesnäll kan jag faktiskt vara.

 

 

Frågan är bara vart man ska flytta.

OCH VAD MAN SKA PLUGGA

För någonslags utbildning måste man ha,
där jag kommer ifrån.

 

 

 

Vad folk säger till mig verkar ju aldrig riktigt nå fram ändå.

Så det kanske hade varit lika bra om jag faktiskt var döv.

 

 

Ibland funderar jag om jag är utvecklingsstörd

OCH JAG ÄR NOG LÅNGT IFRÅN DEN ENDA SOM TÄNKT SÅ

om mig.

 

 

Frågan är dock,

hur man ska lyckas lyssna på musik om man är döv?

 


om , , , ,

Mater

Fan vilken bra blogg! Jag gillar hur du formulerar dig ;) <3

2010-01-25 / 18:55:37
URL: http://fascalia.blogg.se/
Markus

www.slempa.com finns instruktioner för hur du skaffar Spotify, följ dom. :P

2010-01-27 / 18:28:00
Hanna

har du fått spotify än? skicka mig ett mail annars, för jag har massor som ligger och skräpar :)



gillar din blogg förövrigt! :)

2010-01-29 / 04:15:03
sanita

du har talang ! :O

2010-01-31 / 19:48:03
URL: http://sistersjs.blogg.se/
ESTELLE LUNDQVIST

haha galet skön blogg du har ;)

2010-01-31 / 19:53:21
URL: http://lundqqvist.blogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida