300g. Fin gräng.


Finns det något bättre än att få paket i brevlådan? Tror inte det.

ARCHES är det som gäller när det kommer till akvarellpapper. 300g. Fin gräng.
Viktigt när det gäller sånt ska ni veta. Tunna dåliga papper när man ska måla akvarell är inte okej.
(Tänk Clas Ohlssons akvarellblock 180g....ryyser)


Canvas och pannåer och sånt får ni köpa billiga på Rusta om ni vill.
Men inte akvarellpapper.



om
, ,

Malin

Jag tror det beror mycket på hur man målar. Jag gillar 180-gramspappret från Clas Ohlson (eller Dekorima är väl märket), det är billigt men jag målar nästan alltid på det. Har provat några andra men återvänder alltid till det. Det är slätt och bra. Jag tuschar ju konturerna (och använder ganska lite vatten) så för mig är det viktigt att både det och målandet funkar.



Men det är säkert värt att fortsätta leta, tills man hittar det perfekta pappret. Tycker du var lite hård mot Clas Ohlsons papper bara ;-)

2011-10-25 / 17:58:44
URL: http://malinenros.blogg.se/
Anonym

Lite nyfiken på vart du handlat allt detta fina material :-)

2011-11-08 / 08:15:36
art by Lisa Lans

Från zinktiv.se =)

2011-11-08 / 12:03:21
URL: http://lans.blogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida