Tips från coachen


Överväger om det är dags att tvätta penslarna snart?
Helena ska vara glad att hon inte är här och att det inte är hennes penslar jag lånar.

Mina har stått i burken och myst i säkert en vecka nu. Eller mer?


Penseltvätten sen görs givetvis med SÅPA och vatten och inget annat.
Finns människor som fått för sig att man måste ha lacknafta eller andra konstiga saker till detta.
Vilket är fel. Såpa både fungerar bättre och är bättre.



Ett annat HETT TIPS vad gäller oljemåleri är PLASTHANDSKAR!
Begriper inte hur jag kunnat måla överhuvudtaget tidigare utan handskar?

Har man handskar på sig, kan man enkelt ta av dom om man behöver toapaus, smspaus
eller helt enkelt känner att man måste logga in på facebook och uppdatera sin status mitt i ett penseldrag.

(och engångshandskar finner man billigt på exempelvis Coop)


om
,


Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida