Hon har *blommor i sitt hår

*havregryn.
FÖR DET ÄR VÄL INTE BARA JAG SOM HAR HAVREGRYN PÅ SKALLEN IDAG?

Majsstärkelser? Potatismjöl kanske?
KAKAO FUNGERAR VISST DET MED

Som torrschampo alltså.
Back in the days när jag var i 20årsåldern hade jag en djup förälskelse i Kisbys torrschampo.
Fantastiskt uppfinning. Den i pulverform alltså. 
(Finns på Åhléns, men går tyvärr inte att få tag på i Kiruna längre).

Annars då?
Coops Xtra balsam + bikarbonat . + citronskölj
Nångång då och då.
Oliv Naturell balsam + inpackning annars.

Balsammetoden alltså.
Inget schampoo.


Ja, för det var någon som undrade.
OCH GIVETVIS DELAR JAG MED MIG AV MIN STORA VISDOM




ida - konst

börjat tvätta håret i naturligare grejjer med då min hårbotten är sjukt känslig.

Citronskölj är nytt, vad inntebär det? Testat att skölja med äppelcidervinäger.

kan man verkligen ha maizena mjöl som torrchampoo? låter ekonomiskt ju!

2011-10-20 / 19:09:11
URL: http://myblueworld.blogg.se/
Matilda

härlig du är lisa :)

2011-10-24 / 14:53:08
URL: http://maatildalindgren.blogg.se/
Anonym

Du är en vacker person, vacker och annorlunda. Och du kan verkligen teckna. Jag önskar dig en fin tid nu med julen och det som hör till. Ha de gott. Tomas Eliasson.

2013-12-15 / 17:19:58

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida