Julafton, begravning och värdelös i sängen


03:59 vaknar man av att man liksom
LIGGER OCH STÖRTBÖLAR I SÄNGEN




Drömde att min x-man dött och jag var på väg till hans begravning,,

De roliga i de var att han smsade mig och frågade om jag ville komma förbi
EFTERSOM HAN HÖRT ATT JAG VAR I STAN

(i verkligheten bor han inte ens i stan)



Jag åkte iaf bil med hans halvbror (som är död)
och med en annan x-mans halvsyrra


Rätt som de är säger halvsyrran åt mig:
ATT JAG SKA SLUTA SMSA OCH SPÄNNA FAST BÄLTET ISTÄLLET
för vi vill ju inte att nån dör



- ÅH DE BORDE VI VÄL TÄNKT PÅ INNAN!

hojtar jag, som plötsligt är fullt medveten om att karln jag smsar med
redan kört ihjäl sig med en skoter för länge sen


"Har hört att du visst fortfarande är lika kass i sängen"

står de i de sista smset han skriver till mig
(såååklart ska folk håna mig även efter dom dött!)



Sen inser jag plötsligt
ATT ÄVEN LIKET LIGGER I BILEN


Påklädd i en stilig kostym och alldeles stendöd.
HURRA LIKSOM!

Varken i nån kista eller för skymmd av något.




Jag drar bort en stor hög med post-it lappar som nån klistrat fast på kroppen,
med hälsningar från olika människor.


Och upptäcker att jag själv har skrivit en av dom.

"du kommer alltid finnas i mitt hjärta...osvosvosv"
står det på den rosa lilla papperslappen.



OCH NÅNSTANS DÄR BÖRJAR JAG STÖRTBÖLA  =)



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Det är den 24:e december idag och jag har inte fixat en enda julklapp.


Ett underbart sätt att börja julafton på
och årets trevligaste julhälsning lyder:




"Jag drömde just att jag var på väl till din begravning
HA EN GOD JUL"











Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida