När förtrollningen är bruten

Stockholmsfynd. Buddha rökelsehållare (Indiska, 29kr) och världens finaste tekanna (Indiska, 129kr).

För nej, det är faktiskt ingen myt att te blir mycket godare om det dricks från en tekanna.


Somliga dagar knyter man knutar. Andra knyter man upp dom.
Och så kommer den där dagen då man inser att det där som var så bra,
INTE ALLS ÄR SÄRSKILT INTRESSANT LÄNGRE


Som om någon dragit ut proppen ut badkaret.
Som om någon stuckit hål på min ballong.

"Jag kan inte berätta
FÖR MAN FÅR INTE TÄNKA SÅ",

som Melissa skulle sagt.
It's not fare och sen platt ner på marken.

Får man vara bitter över att man inte har något att vara bitter över?
Efter år hade man trots allt vant sig. Skäms nästan lite över att det äntligen är över.

Skäms? JAG BORDE FIRA!
Utsläckningsmetoden hade äntligen gett resultat.

(Ja, jag vet att det antagligen inte var det bästa sättet.
Men vad gör man när man helt enkelt inte förmår att göra annat?)


Och sen bara helt tomt. 
Helt oberörd.
"tack för kriget mot dom kloka
för virvlarna i håret

tack för nattens alla lögner
tack för rodnaden om morgonen
och drömmarna på dan.."



Lisa - tecknar

Haha nä! Men tack :)

2011-10-24 / 08:05:46
URL: http://lisbom.se
Sarah - ART & DRAWINGS

Tack fina du! Kul att alltid ha någonting på gång :)

2011-10-24 / 09:44:54
URL: http://stylebysarah.blogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida