Talar fritt gör bara barn och dårar

Att tänka längre än vad armen räcker. Och att räcka längre än man tänker.
På golvet hade jag målat italiens flagga och i taket lyste stjärnorna.


Saker som trasslar in sig och saker som föll ner på golvet.
Saker som viks och saker som plockades upp igen.

Som en sten i skon. Och som en nyckel under bron.



Tog du mer energi än du gav? Eller gav du mer än du tog?
Var du en omväg? Eller var du en genväg?
Saktade du ner mig? Eller gav du mig fart?


Hur kommer det sig att en bra ide mitt i natten, inte alls känns lika bra 12h senare?
Hade jag lärt mig något sen sist? Var det någon som lovade något som den sen aldrig skulle hålla?

Konsten att ständigt försöka få någon att tro på det man säger,
för att i nästa sekund göra helt tvärtom.



Såg du mellan fingrarna och gjorde jag det också?
Hade jag ångrat mig sen eller gjorde jag det redan innan?
Eller gjorde jag någonsin det?

Somliga människor kan ljuga så bra att dom till och med tror på sig själva.   
Kanske pratar jag om mig själv nu. Kanske inte.

Vad var det jag sa? Om det lät för bra för att vara sant,
TÄNK PÅ ATT DET ANTAGLIGEN VAR DET DÅ OCKSÅ


om , , ,

Sarah- DRAWINGS

SV; Tack så mycket, fina du! <3

2011-08-21 / 15:25:54
URL: http://stylebysarah.blogg.se/
agnes

svar: ÅH tack så himla mycket!

2011-08-22 / 17:58:49
URL: http://dinosaurie.webblogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida