Ohyfsade pojke, Kan du få upp den?

Storleken har ingen betydelse och folk pratar jämt om hur hemskt det är att vara tjej.

Det är så synd om oss. Alla kraven. Alla måsten. Att jämt vara perfekt.


Jag säger ingenting och översätter istället Rihanna,
en av dessa stackars tjejer
,s låt till svenska:

Kom hit
Ohyfsade pojke, pojke
Kan du få upp den
Kom hit
Ohyfsade pojke, pojke
Är du tillräckligt stor

Ta det, ta det
Baby, baby
Ta det, ta det
Älska mig
Älska mig [2x]


Ikväll, tänker jag låta dig vara kapten
Ikväll, tänker jag låta dig göra din grej, ja
Ikväll, tänker jag låta dig vara en ryttare
Yr upp, yra upp,
Yr upp, babe

Ikväll, tänker jag låta det vara eld
Ikväll, tänker jag låta dig ta mig högre
Ikväll Baby vi kan få det på
Ja vi kan få det på
Ja

Gillar du det pojke
Jag vi-vi-vill
Vad du vi-vi-vill
Ge den till mig baby
Liksom boom, boom, boom
Vad jag vi-vi-vill
Är vad du vi-vi-vill
Na, na
Ah, ah

Kom hit
Ohyfsade pojke, pojke
Kan du få upp den
Kom hit
Ohyfsade pojke, pojke
Är du tillräckligt stor
Ta det, ta det
Baby, baby
Ta det, ta det
Älska mig
Älska mig [2x]

Ikväll, ska jag ge det till dig hårdare
Ikväll, ska jag vrida din kropp ut
Slappna av, låt mig göra det hur jag vill
Om du fick det jag behöver det
Och jag ska lägga ner

Spänn fast dig jag ska ge det till dig hårdare
Händerna upp, kan vi gå lite längre
Ikväll, tänker jag bli lite galen
Bli lite galen
Baby

Gillar du det pojke
Jag vi-vi-vill
Vad du vi-vi-vill
Ge den till mig baby
Liksom boom, boom, boom
Vad jag vi-vi-vill
Är vad du vi-vi-vill
Na, na
Ah, ah

Kom hit
Ohyfsade pojke, pojke
Kan du få upp den
Kom hit
Ohyfsade pojke, pojke
Är du tillräckligt stor
Ta det, ta det
Baby, baby
Ta det, ta det
Älska mig
Älska mig [2x]

Jag gillar hur du rör mig där
Jag gillar hur du drar i mitt hår
Baby, kämpa, känn inde det
Jag fejkar inte, nej, nej.

Jag gillar när du berättar
Kyss där
Jag gillar när du berättar
Flytta den där

Så svindlande upp
Dags att yra upp
Du säger att du är en oförskämd pojke
Visa mig vad du har nu

Kom hit just nu

Ta det, ta det
Baby, baby
Ta det, ta det
Älska mig
Älska mig


Vem är det egentligen synd om?
Rihanna som är skitsnygg som får sjunga vad tusan som helst utan att någon bryr sig,
eller alla dessa ohyfsade pojkar som inte är tillräckligt stora och inte kan få upp den?

om , , ,

Andrea Femerstrand

"Rihanna som är skitsnygg som får sjunga vad tusan som helst utan att någon bryr sig" - Word.



Låter inte LITE weird när den va översatt som sagt.

2010-05-24 / 10:01:24
URL: http://noukah.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm hur tycker du att håret känns renare?

jag tycker aldrig att mitt hår känns särskilt skitigt, men gillar ju att tvätta det några gånger i veckan när jag vet att jag varit i skitiga miljöer.

2010-05-24 / 10:43:26
URL: http://pyttis.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

aha ok..mitt hår blir aldrig fett..ja om jag kanske inte tvättat det på över en vecka men itne så det ser fett ut...är väl mer känslan i så fall.

2010-05-24 / 10:58:22
URL: http://pyttis.blogg.se/
Lovisa Illustratör

Jag håller med dig. Oss tjejer är det inte synd om. Kvinnor bara tycker synd om sig själva och gör sig själva till offer. Hela feminismen är en motsägelse. De säger att kvinnor ska ha det lika bra som män, men det dom egentligen säger är:

"Vi kvinnor är ju liiite sämre, därför måste vi särbehandlas för att kunna få samma villkor som män"



Hur går det ihop undrar jag???

2010-05-24 / 11:27:10
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/
Ameli

svar:Tack så mycket! :)



Haha låter ju lite roligt när man översatt den allt.

2010-05-24 / 14:47:08
URL: http://amelisdrawpaint.blogg.se/
emina -konst & kreativitet-

Jag har itne tänkt på texten och bara glatt sjungt med . men det stämmer ju. Tråkigt att ingen bryr sig bnnär HOn sjunger sånt dirty. ...



SV: tack! :)

2010-05-24 / 17:19:17
URL: http://eminacreations.blogg.se/
johanna

sv: visst är dom?!

2010-05-25 / 14:05:01
URL: http://sanghee.blogg.se/
Emelie - fotoblogg

Jag tycker bara att låten är rolig! Men visst, om en kille hade sjungit låten så hade väl tjejerna flippat totalt.

2010-05-25 / 20:10:59
URL: http://emeets.blogg.se/

Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

Bloggadress

Kommentar

Lanss frågesida